tirsdag den 9. oktober 2007

Opdagelsesrejsen

Så har jeg lavet min lille historie om "Det lilla monster på jagt efter lykken". Det var en sjov opgave der virkeligt krævede fantasi.
Med denne opgave har jeg endnu engang fået et indblik i børns legekultur idag. På en måde er legen jo meget lig med før i tiden. Idag bruger de bare computeren, hvor de før brugte blyant og papir. Men det der skiller sig meget ud fra før i tiden er kommunikationen med andre over nettet, samt de mange netværker og at børnene kan vise deres produkter til hele verden.
Når jeg arbejder på sådan en opgave tænker jeg meget på at der er mange børn der idag kun får lov at sidde ved computeren i en tidsbegrænset periode. Det må være utroligt stressende for børnene, der jo burde have god tid til at lege. Hvis alle voksne satte sig ind i hvad det er børnene laver ved computeren er jeg sikker på at dette ville være anderledes. Hermed mener jeg ikke at børn kun skal sidde ved computeren men som voksen bør man vide hvad det er børnene leger med før man sætter tidsbegrænsningen.

Ingen kommentarer: