torsdag den 27. september 2007

Pop Art billede

Jeg har arbejdet med et af mine egne billeder i photoshop og nåede frem til dette resultat:

portrait

For at lave dette billede fulgte jeg beskrivelsen for øvelse 2. Jeg fandt et af mine egne billeder og tilpassede det til brug på nettet. Altså valgte image - image size (mellem 400 - 800 pixels i bredden og 72 pixels pr. inch) Jeg valgte nu igen image - mode - greyscale. For at få kontrast i billedet brugte jeg den lille sorte og hvide cirkel på værktøjslinien under lagene. Her valgte jeg brightness and contrast. Jeg valgte indstillingerne 13 i brightness og 100 i contrast. På billedet vælger jeg nu det hvide med magic wand og sletter det. Nu lavede jeg et nyt lagog farvelagde det. Husk laget skal ligge bagerst.
Det er faktisk en sjov måde at lave nye billeder på og samtidigt er det rimeligt enkelt.

1 kommentar:

lis faurholt sagde ...

Et virkeligt interessant billede. Jeg er sikker på, at mange af dine medstuderende sidder med spørgsmålet: Eii!! hvordan gjorde hun det? :) Kan du kort beskrive det?