torsdag den 8. november 2007

Reflektion efter at have arbejdet med lyd.

Min lydoptagelse lavede jeg ved først at fortælle historien i et lydspor. Herefter fandt jeg alle lydene her http://www.findsounds.com/ og lagde dem i et andet lydspor. Jeg hentede dem ind ved at højreklikke på det jeg havde valgt inde i findsounds og gemme lyden, tilbage i Audacity valgte jeg nu projekt - importer lyddata. Efterhånden som jeg fandt lydene lagde jeg dem ind i det samme spor. Imellem disse lyde lagde jeg sekvenser med stilhed. Dette gjorde jeg ved at kopiere det afsnit af historien som lå imellem lydene ind i det andet lydspor, markere det vælge rediger - stilhed. Løbende imens jeg arbejdede gemte jeg projektet i fil - gem som. Tilsidst konverterede jeg den til MP3, ved at vælge fil - eksporter som MP3, jeg valgte ja ved vinduet hvor der spørges om jeg vil finde lame_enc.dll, fandt den derefter på harddisken, åbnede mappen, i det nye vindue klikkede jeg på ok, da jeg ikke ønskede at redigere ID3 tags. (Fulgte manualbasens vejledning.)
Optagelsen uploadede jeg i podomatic. Her benyttede jeg mig af vejledningen fra BB. Men podomatic skrav at der var sket en fejl, da jeg ville overføre historien til denne blog. Jeg endte derfor med at lægge koden til historien ind.

1 kommentar:

lis faurholt sagde ...

Jeg har lagt et papir i Blackboard om, hvordan du får en player i din blog :)